Publikacja z zastrzeżeniami redakcji: Miliony odbiorców kampanii #SzczepimySię w styczniu – podsumowanie
do KPRM
From: cirpress cirpress <cirpress na s. kprm.gov.pl>
Date: Wed, Feb 3, 2021 at 2:46 PM
Subject: RE: Miliony odbiorców kampanii #SzczepimySię w styczniu – podsumowanie
Miliony odbiorców kampanii #SzczepimySię w styczniu – podsumowanie
Kampania informacyjna #SzczepimySię dzięki różnym środkom masowego przekazu dociera do milionów Polaków. 6,5 mln wyświetleń spotów w telewizji i Internecie, 5 mln widzów ekranów LED na dobę, 2 mln słuchaczy spotów radiowych – to tylko niektóre liczby podsumowujące kampanię w styczniu.
Spoty informacyjne w telewizji i Internecie
Styczeń to ponad 1000 emisji spotów w stacjach telewizyjnych, takich jak: TVP, Polsat, TV Republika, TV Trwam oraz wPolsce.pl. W serwisach TVP VOD i iPla spoty były wyświetlane ponad 6,5 mln razy.
Do szczepień przeciw Covid-19 Polaków zachęca były żołnierz Armii Krajowej płk Witalis Skorupka. Polski bohater w swoim mieszkaniu przekonuje do szczepień słowami: Zaszczep się. Ja mam dla kogo żyć. I Ty również.
Link do wideo: https://www.youtube.com/watch?v=gvv1Ntv8k8A
Do kampanii dołączył także aktor Cezary Pazura, który został ambasadorem akcji. Jego głos możemy usłyszeć w animacjach informacyjnych. Aktor wystąpił także w spocie wideo, w którym tłumaczy, dlaczego warto wziąć udział w Narodowym Programie Szczepień: – Co ja tutaj robię? Mówię, że szczepienie to nie tylko twoja sprawa. To sprawa życia i zdrowia innych. Dla siebie, dla nich. Szczepimy się!
Link do wideo: https://www.youtube.com/watch?v=czMqItP95K8
– A Ty dla kogo się zaszczepisz? Pytają bohaterowie kolejnego spotu wideo. Ojciec i syn – Stanisław i Mateusz Banasiukowie ponownie wsparli walkę z koronawirusem. Tym razem aktorzy w materiale wideo zachęcają Polaków do szczepienia przeciw Covid-19.
Link do wideo: https://www.youtube.com/watch?v=dOltUoOLvk0
W kolejnym nagraniu do szczepień przeciw Covid-19 Polaków namawiają bracia. Z zawodu są ratownikami medycznymi. – Działanie zespołowe daje najlepsze efekty. To u nas rodzinne – rozpoczyna spot jeden z braci. Na tle wnętrza karetki pogotowia, bracia kontynuują: – My już jesteśmy zaszczepieni przeciw Covid-19. Ty też się zaszczep i zadbaj o bliskich.
Link do wideo: https://www.youtube.com/watch?v=qKgM4lX_DBE
Spoty można pobrać ze strony: gov.pl/web/szczepimysie/materialy-dla-mediow
Kampania #SzczepimySię w radiu
Ponad 20 tys. – to liczba emisji spotów radiowych w styczniu. Materiały informacyjne można usłyszeć w programach Polskiego Radia, Grupy RMF, Agencji Time. Ich dzienny zasięg to nawet 2 mln słuchaczy.
Spoty emitowane w radiu czytają profesjonalni lektorzy. Są wzorowane na materiałach wideo wyświetlanych w telewizji.
Kampania #SzczepimySię na ulicach miast
Płk Witalis Skorupka zachęca do szczepień z murali w 5 polskich miastach. Sylwetkę byłego żołnierza Armii Krajowej można oglądać na budynkach w Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku, Łodzi i Poznaniu. Średnia miesięczna liczba odbiorców murali to ponad 3,5 mln osób.
Akcja #SzczepimySię to również dwa rodzaje billboardów. Wielkoformatowe reklamy pojawiły się w wielu zakątkach kraju, w tym m.in. w Warszawie, Poznaniu, Łodzi, Wrocławiu, Katowicach, Szczecinie i Gdańsku. Dobowa widownia wszystkich tablic reklamowych to ponad 1 mln osób.
Rzetelne informacje na temat szczepień pojawiły się na 400 ekranach LED w całej Polsce – w tym m.in. na stacjach benzynowych, w salonach prasowych, przy kasach PKP, na dworcach kolejowych w Krakowie, Poznaniu i Warszawie. Dobowa widownia wszystkich ekranów to ponad 5 mln osób.
Kampania #SzczepimySię: Facebook, Instagram, YouTube, Google Ads i Twitter
Informacji na temat kampanii #SzczepimySię, nie brakuje również na rządowych kontach w popularnych mediach społecznościowych. Publikowane są tam wszystkie spoty, grafiki oraz wszelkie informacje związane z kampanią informacyjną. Poniżej prezentujemy zasięgi:
Facebook + Instagram
· zasięg kampanii - 7 996 270
· wyświetlenia materiałów graficznych - 25 851 749
· wyświetlenia materiałów wideo – 21 779 780
· wyświetlenia materiałów graficznych - 4 288 781
· wyświetlenia wideo - 2 740 174
Google Ads + YouTube
· wyświetlenia materiałów graficznych - 13 643 232
· wyświetlenia materiałów wideo - 118 127 437
Banery
· wyświetlenia banerów - 131 739 718
Świat sportu wspiera kampanię #SzczepimySię
Do promocji szczepień przystąpili również: PKO Bank Polski Ekstraklasa, PGE Ekstraliga i wszystkie kluby najlepszej żużlowej ligi świata oraz ok. 50 sportowców, związków i klubów sportowych współpracujących z PKN Orlen i Energa SA.
Ulotki informacyjne i plakaty
Do 3 lutego blisko 15 mln domów otrzyma ulotkę z najważniejszymi informacjami o trwających w Polsce szczepieniach na Covid-19. Większość z nich już została dostarczona.
Na stronie internetowej: gov.pl/szczepimysie/materialy-dla-mediow dostępne są plakaty, które można wydrukować i powiesić np. w miejscu swojej pracy.
Blisko 68 proc. Polaków chce się zaszczepić przeciw Covid-19
Według styczniowego sondażu United Surveys dla DGP i RMF FM cztery na pięć osób, które mają co najmniej 70 lat, chce skorzystać ze szczepień przeciw Covid-19. Wśród osób w przedziale wiekowym 60-69 lat chętnych do skorzystania ze szczepień jest ok. 81 proc. W porównaniu z poprzednim badaniem, to wzrost o prawie 20 punktów procentowych. Łącznie w sondażu chęć zaszczepienia się wyraziło blisko 68 proc. Polaków. Oznacza to, że w niespełna dwa miesiące liczba chętnych wzrosła o ok. 25 proc.
Badania CBOS ze stycznia 2021 r. również pokazują, że w ciągu ostatnich miesięcy bardzo wyraźnie zmieniło się nastawienie Polaków do szczepień przeciw Covid-19. W listopadzie ubiegłego roku respondenci deklarujący chęć zaszczepienia się byli w mniejszości – 36 proc., natomiast obecnie taki zamiar wyraziła ponad połowa badanych – 56 proc. badanych osób. W okresie dzielącym oba sondaże wiele mówiło się na temat szczepień. Ogłoszony został Narodowy Program Szczepień, a wraz z nim kampania informacyjna pod hasłem #SzczepimySię. Celem kampanii jest informowanie i zwiększanie zainteresowania szczepieniami wśród Polaków. Jak pokazują sondaże, akcja promocyjno-informacyjna przynosi efekty, wynikiem czego jest rosnąca liczba osób, które chcą się zaszczepić.
Mimo, że ciągle trwają szczepienia grupy pierwszej, kampania trwa, by docierać z rzetelnymi informacjami również do tych grup, które czekają na swoją kolej. Szczepionka przeciw Covid-19 to jedyna szansa na szybki powrót do normalności. Dlatego kampania #SzczepimySię jest bardzo ważnym elementem Narodowego Programu Szczepień.
Wszystkie materiały dotyczące kampanii #SzczepimySię znajdują się na stronie: gov.pl/szczepimysie/materialy-dla-mediow
Wyrażamy zgodę na publikację materiałów w telewizji i Internecie
From: Telewizja Opera
Sent: Wednesday, February 3, 2021 2:08 PM
To: cirpress cirpress
Subject: Re: Miliony odbiorców kampanii #SzczepimySię w styczniu – podsumowanie
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Komentarze
Prześlij komentarz