Redakcja pozywa władze miasta Kłodzko, wyznacza termin 45 dni na dokonanie działań naprawczych.

 Rada Miasta

Władze Miasta Kłodzko

Szanowni Państwo,

Z przykrością zmuszony jestem wystosować niniejsze wezwanie przedprocesowe, dotyczące katastrofalnego stanu systemu komunikacji miejskiej w Kłodzku. Aktualna sytuacja jest wynikiem wieloletnich zaniedbań oraz błędnych decyzji, które doprowadziły do niemal całkowitego upadku sieci komunikacyjnej w naszym mieście. W związku z tym, wzywam władze miasta do podjęcia natychmiastowych działań naprawczych, które pozwolą na przywrócenie funkcjonalności komunikacji miejskiej od września 2024 roku. Składam te żądania pod rygorem pozwu o zakaz zajmowania stanowiska kierowniczych w JST.

Upadek systemu komunikacji miejskiej w Kłodzku

Pragnę przypomnieć, że w 1999 roku Kłodzko dysponowało rozbudowaną siecią linii komunikacyjnych, obsługiwanych przez PKS Kłodzko oraz firmę A-Vista. Funkcjonowały następujące linie (według Kłodzko. Plan miasta, 1:10 000, Warszawa-Wrocław 1999):

  1. Dworzec PKS - Krosnowice Dolne - Starków
  2. Wojciechowice - Szalejów Dolny
  3. Dworzec PKS - Korytów (kursy przez Mikowice i Roszyce)
  4. Dworzec PKS - Boguszyn - Morzyszów
  5. Dworzec PKS - Piszkowice (kursy przez Mikowice i Roszyce)

Trasy przebiegu:

1 DWORZEC PKS - T.Kościuszki - Bohaterów Getta - J.Korczaka - KROSNOWICE DOLNE - KROSNOWICE - STARKÓW (linia kursuje w dni robocze)
2 WOJCIECHOWICE - Mariańska - Śląska - (>Połabska)(<Lutycka<W.Korfantego) - DWORZEC PKS - T.Kościuszki - Dusznicka - SZALEJÓW DOLNY
3 DWORZEC PKS - T.Kościuszki - Dusznicka - Korytowska - Zajęcza - (wybrane kursy przez MIKOWICE - ROSZYCE)KORYTÓW (kursuje w dni nauki szkolnej)
4 DWORZEC PKS - Lutycka / Połabska - W.Korfantego - Podgrodzie - Zamiejska - Szpitalna - Zamiejska - BOGUSZYN - ŁAWICA - PODTYNIE - MORZYSZÓW
5 DWORZEC PKS - T.Kościuszki - Dusznicka - MIKOWICE - ROSZYCE - RUSZOWICE - PISZKOWICE (kursuje w dni nauki szkolnej)

Obecnie, po wielu latach zaniedbań, w Kłodzku funkcjonuje tylko jedna linia, łącząca Galerię Twierdza ze Szpitalem, w dni robocze. Dodatkowo, Kłodzko posiada najdroższe bilety w kraju wśród miast tej wielkości, co jest nie do przyjęcia i stanowi nieproporcjonalne obciążenie dla mieszkańców.

Wezwanie do działania

W związku z powyższym, wzywam władze miasta do:

  1. Przebudowy systemu komunikacji miejskiej:

    • Zatrudnienie uznanych ekspertów w dziedzinie transportu publicznego do zaprojektowania nowego systemu komunikacji miejskiej.
    • Wprowadzenie "cyklicznego rozkładu jazdy" na głównych liniach, z odjazdami co godzinę lub co 30 minut.
    • Zatrudnienie wyspecjalizowanej firmy do opracowania nowego układu linii oraz rozkładu jazdy.
    • Powołanie przewoźnika z odpowiednim taborem do obsługi tej oferty.
  2. Dogęszczenie sieci przystanków:

    • Zwiększenie liczby przystanków w całym mieście, aby zapewnić łatwiejszy dostęp do komunikacji miejskiej dla wszystkich mieszkańców.
  3. Zorganizowanie centrum przesiadkowego:

    • Utworzenie centrum przesiadkowego, które umożliwi pasażerom wygodne przesiadki między liniami i siecią kolei. Kursy powinny być skoordynowane, aby umożliwić wzajemne przesiadki z minimalnym czasem oczekiwania.

Konsekwencje prawne

W przypadku braku podjęcia działań w wyznaczonym terminie, zmuszony będę do przesłania pozwu sądowego, który może skutkować:

  1. Zakazem zajmowania stanowisk kierowniczych w jednostkach samorządu terytorialnego przez osoby odpowiedzialne za obecny stan komunikacji miejskiej.
  2. Dalszymi sankcjami administracyjnymi oraz prawnymi, w tym wypłata odszkodowań za doprowadzenie sieci komunikacji zbiorowej miasta i przedmieść do obecnego stanu.

Termin

Wzywam do podjęcia działań oraz przedstawienia planu naprawczego do dnia 31 sierpnia 2024, wraz ze zmianą ofert od dnia 1 września 2024 r. Brak reakcji w tym terminie spowoduje rozpoczęcie działań prawnych mających na celu egzekwowanie powyższych postulatów.

Z poważaniem,

Adam Fularz

Walbrzyska.pl Wydanie Nowa Ruda

 

Dolina Zielona 24a 

65-154 Zielona Góra

 

załącznik: Kopia pozwu który wypełnię w ciągu upływu 45 dni: 

Pozwani:
Władze Miasta Kłodzko

Pozew o zakaz zajmowania stanowisk kierowniczych w jednostkach samorządu terytorialnego przez osoby odpowiedzialne za obecny stan komunikacji miejskiej

Wstęp

Wnoszę o zakaz zajmowania stanowisk kierowniczych w jednostkach samorządu terytorialnego przez osoby odpowiedzialne za obecny stan komunikacji miejskiej w Kłodzku. Pozew ten jest składany w związku z rażącymi zaniedbaniami, które doprowadziły do upadku systemu komunikacji miejskiej w naszym mieście.

Uzasadnienie

1. Stan faktyczny

W latach 1999 Kłodzko dysponowało rozbudowaną siecią linii komunikacyjnych, obsługiwanych przez PKS Kłodzko oraz firmę A-Vista. Linie te obejmowały:

  1. Dworzec PKS - Krosnowice Dolne - Starków
  2. Wojciechowice - Szalejów Dolny
  3. Dworzec PKS - Korytów (kursy przez Mikowice i Roszyce)
  4. Dworzec PKS - Boguszyn - Morzyszów
  5. Dworzec PKS - Piszkowice (kursy przez Mikowice i Roszyce)

Obecnie w Kłodzku funkcjonuje tylko jedna linia, łącząca Galerię Twierdza ze Szpitalem. Ponadto, miasto posiada najdroższe bilety w kraju wśród miast tej wielkości.

2. Skutki zaniedbań

Zaniedbania ze strony władz miasta doprowadziły do niemal całkowitego upadku sieci komunikacyjnej, co jest nieakceptowalne i stanowi poważne naruszenie interesu publicznego. Brak odpowiednich działań naprawczych i modernizacyjnych w systemie komunikacji miejskiej znacząco utrudnia mieszkańcom codzienne funkcjonowanie, a także wpływa negatywnie na wizerunek miasta.

3. Zaniechanie działań naprawczych

Pomimo wielokrotnych interwencji i apeli mieszkańców, władze miasta nie podjęły skutecznych działań naprawczych, które przywróciłyby funkcjonalność komunikacji miejskiej. Dotychczasowe działania były niewystarczające i nieadekwatne do potrzeb mieszkańców.

4. Wniosek o zakaz zajmowania stanowisk kierowniczych

Z uwagi na powyższe zaniedbania, wnoszę o zakaz zajmowania stanowisk kierowniczych w jednostkach samorządu terytorialnego przez osoby odpowiedzialne za obecny stan komunikacji miejskiej w Kłodzku. Uważam, że osoby te nie wykazały się odpowiednią kompetencją i zaangażowaniem, co skutkowało poważnym zaniedbaniem obowiązków służbowych.

Wnioski

  1. Wnoszę o zakaz zajmowania stanowisk kierowniczych w jednostkach samorządu terytorialnego przez osoby odpowiedzialne za obecny stan komunikacji miejskiej w Kłodzku.
  2. Wnoszę o zobowiązanie władz miasta do przedstawienia szczegółowego planu naprawczego, mającego na celu przywrócenie funkcjonalności komunikacji miejskiej w Kłodzku.
  3. Wnoszę o zobowiązanie władz miasta do zatrudnienia uznanych ekspertów w dziedzinie transportu publicznego w celu zaprojektowania nowego systemu komunikacji miejskiej.

Załączniki

  1. Kopie korespondencji z władzami miasta Kłodzko.
  2. Kopie rozkładów jazdy komunikacji miejskiej z lat 1999 i 2024.
  3. Dokumentacja fotograficzna przedstawiająca obecny stan przystanków i taboru komunikacji miejskiej.
  4. Kopie artykułów prasowych dotyczących upadku systemu komunikacji miejskiej w Kłodzku.

Z poważaniem,

ADAM FULARZ, WYDAWCA PRASOWY, EKONOMISTA

Komentarze