Koleją do Świeradowa- Zdroju?

Wydawnictwo jest przekonane o możliwości wznowienia przewozów pasażerskich- początkowo jako atrakcji turystycznej, obsługiwanych sezonowo- - przynajmniej w weekendy- do stacji Świeradów Zdrój. Możliwe byłoby połączenie przyspieszone Świeradów Zdrój- Gryfów- Jelenia Góra z czasem przejazdu 1 godz. 25 minut.


Kursowałyby tutaj autobusy szynowe w bezpośredniej relacji do Jel. Góry. Docelowo, linia poc. regionalnych kursowałaby w relacji Świeradów Zdrój- Jelenia Góra. Początkowo możliwe byłyby jedna- dwie pary połączeń pasażerskich dziennie, lub tylko w weekendy, w sezonie turystycznym. Pociągi- od Gryfowa Śl.- pomijałyby przystanki pośrednie na trasie, aby osiągnąć czas przejazdu Leśna- Jel. Góra na poziomie np. 73 minut na całej trasie. Odcinek torowiska do stacji Świeradów Zdrój musiałby być naprawiony. W regionie niedawno odbudowano kilka linii kol., w tym- do Trzebnicy czy Harachowa.


Prosimy o opinię w tej sprawie. Czy są szanse uporządkowania dworca kolejowego Świeradów Zdrój i naprawy peronów pasażerskich? Po uporządkowaniu tego terenu możliwy jest przejazd promocyjny autobusu szynowego. Jest to możliwe po zmiany zarządcy linii kolejowej Świeradów- Gryfów. Prosimy o kontakt w tej sprawie.


Projekt nr: DLN 12, Gryfów – Świeradów Zdrój
Projekt nr:
DLN 12
Nazwa:
Gryfów – Świeradów Zdrój
Opis:
Rewitalizacja linii nr 317 na odcinku Gryfów – Mirsk oraz linii nr 336 na odcinku Mirsk – Świeradów Zdrój.
Uzasadnienie:
Włączenie do sieci kolejowej ważnego w Sudetach ośrodka turystycznego i uzdrowiskowego.
Stan obecny:
Stan linii zły. Obie linie wyłączone z eksploatacji. Nawierzchnia istnieje, ale jest zarośnięta drzewami. Obiekty inżynieryjne w stosunkowo dobrym stanie, wymagają remontów.
Zakres:
Całkowita wymiana nawierzchni torowej, odbudowa urządzeń sterowania ruchem, peronów na wyższe i krótsze, remont obiektów inżynieryjnych.
Długość:
17 km
Koszt:
35 mln zł.
Ocena CZT:
5
Liczba głosów: 2643

Komentarze

Popularne posty